VOORLOPIG LAATSTE DERBY VOOR JESSE VAN DER LINDEN BIJ HELLAS

Jesse van der Linden was afgelopen zaterdag bij Hellas een van de betere spelers in de derby tegen stagenoot WHC/Hercules. Zijn team verloor, maar de Hagenaar scoorde zes keer en was ook in de verdediging met zijn kracht een belangrijke schakel. Toch zal de pas 20-jarige Van der Linden er volgend seizoen niet meer bij zijn.

Dat heeft niets te maken met een mogelijke transfer naar een andere club, maar louter vanwege de studie die hij gaat volgen in het buitenland. Zijn maatschappelijke carrière krijgt begrijpelijk voorrang.

Van der Linden legt uit: ,,Na mijn 6-VWO heb ik een tussenjaar genomen waarin ik veel op reis ben geweest en erg veel heb gewerkt. Volgend schooljaar ga ik Diergeneeskunde studeren in Antwerpen. Dat betekent helaas, dat ik voorlopig moet stoppen met handbal. Dat is niet te combineren. Ik vind het erg jammer, maar ik zit nu wel in een situatie waarin ik bepaalde prioriteiten voorrang moet geven. Ik heb veel zin in mijn nieuwe tijd daar, maar ik zal nog vaak genoeg terugkomen om een wedstrijd van Hellas te bekijken.”

GEMENGDE GEVOELENS

Ook Jesse van der Linden kijkt, net als andere Hellenen, met gemengde gevoelens terug op de derby. Ook hij was na afloop zwaar teleurgesteld en liep met een nors gezicht terug naar de kleedkamer. Ondanks zijn eigen goede spel kon ook hij de nederlaag niet verkroppen.

Van der Linden, die op zijn vijfde jaar met handballen begon bij Hellas en een leerzaam avontuur beleefde bij Aalsmeer, over de tweestrijd: ,,Ik vind, dat wij als team niet genoeg samenspel lieten zien. We speelden met weinig discipline en maakten te gehaaste en domme fouten. Dat laat zich ook terugzien in het aantal doelpunten dat wij hebben gemaakt. In de dekking vond ik dat we nog wel oké stonden in de meeste gevallen. Twintig doelpunten tegen is niet veel, maar aanvallend was zeventien veel te weinig. Dat kunnen we zeker beter.”

Het seizoen was tot nu toe ook niet om over te juichen. Van der Linden over zijn kwetsuren: ,,Het was allemaal niet makkelijk. Na zes, zeven maanden niks te hebben gedaan door een ontstoken kniepees, kreeg ik drie weken na mijn herstel daarvan last van mijn schouder. Door die blessure lag ik er nóg langer uit.”

NIET IDEAAL

Ook het vertrek van trainer/coach Maarten Roestenburg hakte erin. Van der Linden: ,,De verandering van coach midden in het seizoen is ook niet ideaal voor een team. Toch vind ik, dat we goed zijn omgegaan met al die tegenslagen en de blessures van mijn medespelers.”

Van der Linden keek er naar uit om volgend seizoen door te gaan onder het nieuwe technisch driemanschap Joris Witjens/Björn Budding/Maura Visser. ,,Ik zag dat helemaal zitten, maar jammer genoeg moet ik dit keer andere keuzes maken. Het is nu even niet anders. Maar wie weet hoe het in de toekomst nog allemaal loopt.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Foto: Jet Fotografie