HELLAS TOONT KARAKTER MET RUIME OVERWINNING OP HOUTEN

Hellas leverde in de eredivisie een knappe prestatie tegen de nummer twee van de ranglijst, Houten. De Hagenaars wonnen de uitwedstrijd met 23-30 en dat lag niet in de lijn der verwachting. Na de oorwassing doordeweeks tegen Opleidingsteam Volendam leek het team van coach Joris Witjens een flinke tik te hebben gekregen.

,,Maar, wij hebben onze rug gerecht en tijdens de training van vrijdag extra goed getraind op de verdediging. Dat heeft zich uitbetaald”, aldus de tevreden oefenmeester.

Martijn Poot was met tien doelpunten uitstekend op schot vanuit goed aanvalsspel en veel snelheid. Ook benutte hij alle vijf strafworpen. ,,Het ging lekker en ik voelde me weer als vanouds met veel zelfvertrouwen. Dan speel ik de beste wedstrijden”, aldus de robuuste schutter en verdediger.

Ook de jeugdige Twan Klompé viel op door zijn sterke spel op zowel de hoek als vanaf de opbouw. Bovendien stond hij zijn mannetje in de verdediging. Voeg daarbij het sterke keeperswerk van Caspar Hovingh en de ruime overwinning is voor een groot deel verklaard. Hovingh, afkomstig en woonachtig in Houten, keepte dus in feite een thuiswedstrijd. Dat gaf hem blijkbaar extra motivatie en energie. Hij verrichtte een serie ijzersterke reddingen.

GROOT COMPLIMENT

Witjens: ,,Na de deceptie van donderdag had het team zich voorgenomen om er minder dan 25 tegen te krijgen en dat hebben ze knap afgedwongen. Een collectief prima prestatie in de verdediging in samenwerking met de keeper. Vanaf het begin tot het einde hebben we steeds ruim voorgestaan. Een groot compliment aan de jongens om zich na donderdag zo op te richten.”

Doelpunten Hellas: Martijn Poot (10), Twan Klompé (7), Thierry van Zundert (4), Kevin Pronk (3), Loek van Bergen en Henegouwen (3), Pim van Starrenburg (2) en Michael Pronk (1).

AD SPORT/PETER LOTMAN

HAAGSE CLUBS HELLAS, WHC/HERCULES EN EHC SNAKKEN NAAR HET EINDE