HAAGSE CLUBS HELLAS, WHC/HERCULES EN EHC SNAKKEN NAAR HET EINDE

De Haagse clubs in de eredivisie, Hellas, WHC/Hercules en EHC lopen op hun laatste benen. Vanwege alle corona-perikelen en blessures begint het zware seizoen zijn tol te eisen. Hellas kwam met de 33-32 overwinning op Havas nog positief weg. EHC was thuis niet opgewassen tegen Opleidingsteam Volendam: 29-35. WHC/Hercules kon het getuige de 31-23 nederlaag niet bolwerken tegen Opleidingsteam Aalsmeer.

HELLAS

Coach Joris Witjens zag zijn team zich naar het einde slepen ondanks een voorsprong die in feite de hele wedstrijd niet in gevaar kwam. ,,Het was heel matig. Slordig in de afronding en veel spel in de breedte. Een moeizame partij van onze kant. Er zat geen druk of spanning op. Niet echt een wedstrijd voor mijn gevoel, een soort zomeravondhandbal. Dat was jammer voor het publiek en daar moeten we echt aan werken. We hebben in elk geval wél gewonnen. Dat is ook belangrijk om ook lelijke potjes te winnen.”

Yannick van Zundert had er bij de Hellenen wel zin in en was de uitblinker. Verder bleven de meeste spelers volgens de technische leiding beneden hun niveau.

De doelpunten kwamen van: Martijn Poot (6), Yannick van Zundert (5), Thierry van Zundert (4), Kevin Pronk (3), Jesse van der Linden (3), Michael Pronk (3), Antón Rodríguez (3), Twan Klompé (3), Thomas Beltman (2) en Loek van Bergen en Henegouwen (1).

Staff damesselectie 2022/2023 is compleet!
HELLAS TOONT KARAKTER MET RUIME OVERWINNING OP HOUTEN