VROUWEN HELLAS MET GLANS KAMPIOEN

De vrouwen van Hellas pakten het kampioenschap in de Hoofdklasse door Gemini Zoetermeer met 26-17 te kloppen. Een mooi resultaat voor trainer/coach Daan de Koning in zijn eerste jaar als technisch verantwoordelijke bij de voormalige topclub.

Het is het eerste, voorzichtige stapje op de weg naar boven om het verloren terrein terug te winnen.

Ooit was Hellas dé toonaangevende Haagse ploeg in het vrouwenhandbal met landstitels, bekers en supercups. Met de legendarische en inmiddels overleden Jan Alma als grondlegger en later Nico Stet, de huidige oefenmeester van VELO Wateringen, die ook nog voor grote successen zorgde.

De weg naar de top is nog lang voor De Koning en zijn adepten, maar het begin is er om het Haagse vrouwenhandbal weer wat glans te geven.

Op basis van een sterke verdediging, aangestuurd door Maud van Drimmelen, Chiara Spaans en Tessa Tramper bleek Hellas te sterk voor Gemini. Charlotte Kleibergen was met haar afstandsschoten prima op dreef. Amber Taal liet zien over veel snelheid te beschikken. Ook de linkshandige Saskia van Zanen en Annabel Jansen deden van zich spreken met prima spel.

Hellas Pubquiz 2024
Vrouwen Hellas dromen na titel van nieuwe gloriejaren: 'Nog een lange weg'