VROUWEN HELLAS SLUITEN NA ZEGE AAN BIJ TOP VIER

Venlo – De vrouwen van Hellas hebben door de 27-33 overwinning op Handbal Venlo de aansluiting met de top vier in de eredivisie weer gevonden. De Haagse ploeg van trainer/coach Erik van der Wel kende in Venlo een bliksemstart. Binnen tien minuten was het 4-10.

Vanuit die voorsprong is de Haagse ploeg steeds aan de goed kant van de score gebleven. Door te nonchalant spel aan de zijde van Hellas kon de thuisclub bij de rust nog terugkomen tot 15-16.

Door een blessure van Lisanne van Vliet hield Van der Wel weinig wisselmogelijkheden over, maar in het laatste kwartier lukte het Hellas toch het overwicht in de duidelijke 27-33 overwinning uit te drukken.

Coach Van der Wel: ,,Het was niet makkelijk vanavond. Venlo bood ons goed tegenstand. Het was een zwaar bevochten overwinning, maar uiteindelijk wel verdiend. Dit zijn ook de wedstrijden waarin wij in deze fase van de competitie de punten moeten halen.”

(AD/HC/PL)

COMPLETE OFFDAY VOOR HANDBALLERS HELLAS IN AALSMEER
Dames Hellas zetten stijgende lijn voort