WIE VOLGT OVERKLEEFT OP ?

TIEN OPTIES VOOR QUINTUS BIJ ZOEKTOCHT NAAR TRAINER

Kwintsheul – Het nieuws dat Eelco Overkleeft aan het einde van het seizoen vertrekt als oefenmeester van de handballers van Quintus zet al in een vroeg stadium de trainerscarrousel in werking. De opvolging wordt een zware klus voor de Sectie Topsport van de Heulse eredivisieclub. Deze krant helpt een handje met tien suggesties (alfabetisch achternaam) met daarbij de voor- en nadelen.

BJÖRN BUDDING

Voor: Topspeler geweest bij Hellas en Aalsmeer (landskampioen). Veel jeugd getraind met succes. Was oefenmeester bij Aalsmeer en Hellas. De nodige ervaring opgedaan in het vak.

Tegen: Als trainer bij de vrouwen en mannen Hellas vond hij zijn draai niet. Op dit moment is hij met Saponjic goed bezig bij Hellas ondanks de magere resultaten. Is eigenzinnig. In zijn hart een typische Helleen.

ALEX CURESCU

Voor: Was succesvol bij mannen Aalsmeer (landskampioen). Is met succes bezig bij de vrouwen van Quintus (kampioenspoule). Gewend op topniveau te werken. Coacht met ziel en zaligheid. Prestatiegericht.

Tegen: Vertrok (voortijdig) bij mannen Hercules en Hellas. Oost-Europese aanpak. Legt zichzelf en ook spelers veel druk op. Eist het maximale. Soms te emotioneel.

JOS KLEPKE

Voor: Heeft prima resultaten geboekt bij de vrouwen van Quintus. Gedreven. Goede oefenstof. Kan spelers motiveren. Bevlogen coach. Is nu met succes actief bij vrouwen VELO.

Tegen: Deed een stapje terug vanwege zijn privéleven. Eredivisie vergt heel veel tijd. Heeft hij vermoedelijk niet op dit moment.

WILL PLUGGE

Voor: Veel ervaring bij diverse clubs. Gedreven trainer/coach. Komt inspirerend over. Stopt bij Westlandia. Kent de Westlandse sportcultuur.

Tegen: Had de vrouwen van Quintus onder zijn hoede. Kon/mocht toen karwei niet afmaken. Ligt gevoelig bij beide partijen.

MENNO DE KLERK

Voor: Veel ervaring. Vrouwen en mannen getraind van laag tot hoog. Goede oefenstof. Sterk in de voorbereiding. Heeft er veel voor over. Woont in Westland.

Tegen: Is goed bezig bij Hercules. Kans op promotie naar eredivisie is groot. Kan nog verder bouwen met talentrijke ploeg. Ziet bij Hercules nog volop groei.

NIELS REIJGERSBERG

Voor: Is topspeler van Volendam en Oranje. Gaat stoppen en heeft het in zich om trainer te worden. Heeft de rust en het inzicht om een goede coach te zijn. Is Westlander en komt van Quintus.

Tegen: Onervaren als trainer. Reden om een duofunctie te overwegen met een ervaren coach naast hem. Laat hem eerst nog een jaar spelen bij Quintus. Snijdt het mes aan twee kanten.

NESO SAPONJIC

Voor: Veel kennis van handbal. Uitstekende motivator. Sterke persoonlijkheid. Loyaal en gerespecteerd. Doet goed werk bij Hellas. Kan zeker een functie solo als hoofdtrainer aan.

Tegen: Overstap van Hellas naar Quintus is niet zo makkelijk. Hij wil karwei daar afmaken en ploeg niet in de steek laten.

SJOERD VERLAAN

Voor: Was prima spelbepaler bij Quintus. Stopte eind vorig seizoen. Populair bij de Heulse club. Alom gewaardeerd. Verstand van het spelletje.

Tegen: Geen ervaring als trainer. Moet beginnen in duofunctie met ervaren coach naast zich. Heeft eigen architectenbureau en daardoor minder tijd.

JORIS WITJENS

Voor: Gepassioneerd als trainer en coach. Heel ambitieus. Boekt onder moeilijke omstandigheden goede successen bij DIOS. Kan het spel goed lezen als voormalig topspeler. Wil carrière maken in het trainersvak. Stopt daar veel energie in.

Tegen: Weinig ervaring topniveau. Staat aan begin van zijn loopbaan. Houdt een zeker risico in. Heeft een Hellashart en wil het liefst daar aan de slag.

RENÉ ZWINKELS

Voor: Ervaren oefenmeester. Westlander. Rustig en weloverwogen in zijn aanpak. Geen druktemaker. Werkt al een tijdje bij vrouwen Verburch met wie hij (nog) niet kon doorstoten.

Tegen: Was al eerder actief als trainer van de Quintusmannen in een prestatief moeilijke periode. Hoeft niet zo nodig op topniveau te werken.

AD HAAGSCHE/WESTLANDSE COURANT/PETER LOTMAN

QUINTUS GEEFT NIKS WEG
Komende zaterdag alle jeugd bij Quintus gratis toegang!