ZATERDAG 18 APRIL MANNEN C1 OP HET NK-ZAAL

Eindelijk was het zover, zaterdag 18 april mochten de C jongens hun kunsten op het Nederlands Kampioenschap laten zien.
De tegenstanders waren bekend, want ook in de competitie speelden we tegen Snelwiek, WHC en Oliveo. In de competitie was Hellas 4de geworden. Zou Hellas voor een verrassing kunnen zorgen?

In 3 wedstrijden heeft Hellas laten zien wat leuk, goed en snel handbal is:
– proberen snel de bal te onderscheppen door af en toe je tegenstander vast te zetten en ver vooruit te verdedigen.
– elkaar helpen als het echt nodig is.
– snelle combinaties in de aanval.
– slimme stuitpasses naar de cirkelloper
– er voor zorgen dat de sterke schutters vrij komen
– gaan voor je eigen kansen

En daarbij komt ook nog:
– een positieve wisselbank (want daar zaten er veel op) met veel gejuich en aanmoedigingen.

In twee wedstrijden is er geen voorsprong geweest (wel een gelijke stand), maar dat maakte niet uit. Jullie bleven doorgaan en doorknokken voor elke centimeter.

De eerste twee wedstrijden (Snelwiek en WHC) werden verloren. Ook in de derde wedstrijd stonden we achter, maar in de tweede helft……stonden we opeens gelijk tegen Oliveo (de Nederlands Kampioen). En zelfs op voorsprong. De laatste 10 minuten waren erg spannend en zenuwslopend. Oliveo kreeg op het laatst nog een penalty en benutte die……. Gelijkspel : 23-23. Een heel mooie eindstand.

Zo werd Hellas vierde op het NK 2015 met de volgende jongens: Paul, Rens, Martijn, Stan, Michael, Kevin, Thomas, Jesse, Yannick, Guus, Marnix, Daniël, Lars en Vito. Dit team kreeg van alle kanten complimenten(van andere verenigingen) over de manier waarop er gespeeld werd. En daar mogen jullie best trots op zijn. De coaches en begeleiders zijn dat zeker!!

HELLAS ZATERDAG TEGEN HARO
VREUGDE-EXPLOSIE HELLAS