ZWARE BLESSURE HELLEEN WESSEL COSTER

Den Haag – De blessure die Wessel Coster afgelopen zaterdag met Hellas opliep tegen HARO is aanzienlijk ernstiger dan verwacht. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen, dat de onfortuinlijke handballer een gebroken kuitbeen, gescheurde binnenband van de enkel en een scheuring van het vlies tussen scheenbeen en kuitbeen heeft opgelopen.

Coster: ,,Ik had geen pijn als ik stil lag, maar zodra ik ging bewegen was het vreselijk pijnlijk aan mijn onderbeen. Nu is gebleken dat er toch meer kapot is dan gedacht. De orthopeed wil er drie schroeven inzetten om het zaakje bij elkaar te houden. Ik word woensdag geopereerd. Maar eerst moet de zwelling voor een deel weg zijn. Daarvoor krijg ik nu ook gips.”

De 20-jarige Coster, die als verdediger en schutter een belangrijke rol vervult in de basis van Hellas, mist hierdoor de beslissende promotie-/degradatiewedstrijd zaterdag 9 mei tegen HARO.

Ook de deelname met Jong Oranje deze zomer aan het WK in Brazilië lijkt onhaalbaar. Coster: ,,Vreselijk balen. Ik moet me nu maar richten op volgend seizoen.”

Hellascoach Saponjic: ,,Vooral erg voor hem, maar ook voor het team. Hij speelt sterk dit seizoen, is een allrounder en onmisbaar voor de ploeg. Maar met wat omzettingen gaan we dit opvangen.”

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen, die met een schouderblessure uitviel, is op tijd hersteld voor de beslissende wedstrijd tegen HARO.

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

TALISA GROEN NAAR VOC