Dames 1 kampioen!

Dames 1 is kampioen!

Na een succesvol seizoen, waarin slechts 1 keer werd verloren, zijn de dames van Hellas kampioen in de Hoofdklasse! Volgend jaar spelen zij weer in de tweede divisie. We spraken met trotse hoofdtrainer Daan de Koning “We gaan eerst een mooi feestje vieren en ik ben enorm trots op de groep. Een keer eerder ben ik hier, met Hellas kampioen geworden. Toen heb ik een groot deel van het feest moeten missen omdat ik in het ziekenhuis zat met een blessure. Dat laat ik mij niet nog een keer gebeuren.’

Maar had Daan dit aan het begin van het seizoen verwacht? “Nee, maar ik wist dan ook nog niet wat het niveau van de tegenstanders was. Na een aantal wedstrijden werd duidelijk dat het kampioenschap er dit jaar wel in zat. Met nog 5 wedstrijden te gaan, waren we stiekem vorige week al kampioen. Maar kampioen word je eigenlijk altijd thuis, in je eigen hal, met het thuispubliek, dat is geweldig!”

Maar hij deed het niet alleen, met Olivier en Thierry aan zijn zijde, vormde dit een mooi combinatie, “Olivier vult op een fijne manier aan met een analytische blik en tactiek en techniek en Thierry die naast zijn kijk op handbal, ook sociaal opzicht veel heeft gebracht voor dit team. Samen hebben we dit team beter laten handballen.”

“Het is een heel mooi seizoen, we zijn gegroeid en hebben goede wedstrijden neergezet. Ik vind het leuk om te zien dat de wil om te ontwikkelen en de drang naar succes steeds groter werd. Dat zorgde ervoor dat we wekelijks een hoog niveau haalde. Er wordt hard getraind, maar ook veel gelachen. De groep weet de balans te vinden tussen zich in het zweet werken, en daarna een drankje doen in de kantine. En dat is belangrijk. In de groep zit veel kwaliteit en stuk voor stuk zijn het goede handbalsters waarbij iedereen op haar eigen manier iets toevoegt aan het team.”

Na het feestje, gaan we verder. Hoe zie jij de toekomst voor je?

“Ik blijf in ieder geval nog een jaar Hoofdtrainer van de damesselectie. Ook Thierry en Olivier blijven betrokken bij de groep.  Deze dames hebben een mooie toekomst voor zich, het is een jong team met veel talent, aangeval met een aantal speelsters met ervaring, een goede balans. Ik wil met dit team zeker i de middenmoot van de tweede divisie meedoen, en misschien halen we er nog wel meer uit. Samen gaan we kijken hoe de doorstroom vanuit de jeugd kunnen verbeteren en meer ruimte geven aan de ontwikkeling van alle speelster. Hoeveerhebben we nog wat aanvulling nodig. Maar met het plezier van deze selecite, moet dat haalbaar zijn. Want zeg nou zelf, wie wil er niet handballen in zo’n leuk en gezellig team?”

Ook voorzitter Bianca, die de wedstrijd via een livestream moet volgen omdat zij voor werk in Amerika zat, is ontzettend enthousiast. ”Ik ben zo trots op dit team en de staf. Dit team laat zien dat je met hard werken en veel plezier met elkaar je ver kan komen. Ik kijk met vertrouwen naar volgend seizoen uit! Vanuit Hellas vinden wij het van belang dat zowel onze dames als heren op zo’n hoog mogelijk niveau spelen. De dames hebben de weg teruggevonden en dit betekent dat zij ook een voorbeeld zijn voor onze jeugd en dat is natuurlijk goed voor de vereniging.”

ONDANKS GROOT KRACHTSVERSCHIL KAN DERBY HELLAS-EHC TÓCH BOEIEN
GEMENGDE GEVOELENS DAVE UYTDEWILLEGEN BIJ DERBY HELLAS-EHC