Bianca neemt Afscheid

Herinneringen en successen bij Handbalvereniging Hellas

Handbalvereniging Hellas gaat aan het eind van dit seizoen afscheid nemen van de voorzitter, Bianca Rouwenhorst. Haar beslissing om af te treden als voorzitter is gebaseerd op de behoefte aan balans tussen haar werk en haar verenigingsverplichtingen, maar haar liefde voor Hellas zal daarmee niet verdwijnen.

Haar inzet bij de club is niet onopgemerkt gebleven. Na jaren van inzet heeft Bianca besloten dat het tijd is om haar voorzittersrol over te dragen aan nieuwe handen. Maar dat doen wij niet zonder stil te staan bij haar inzet voor ons.

Een terugblik op Bianca’s hoogtepunten brengt ons naar momenten van viering en saamhorigheid. Denk aan het eerste boskamp na de pandemie, een lichtpuntje na een periode van onzekerheid. Bianca straalde toen ze zag hoe iedereen weer kon genieten en de banden binnen de club werden versterkt. Dit liet ook mooi de veerkracht van Hellas zien.

Dan was er dit seizoen, waarin zowel de dames als heren teams een spectaculaire groei doormaakten, niet alleen op het veld maar ook in onderlinge vriendschappen. Bianca is trots op de toewijding van de spelers, zowel binnen hun teams als in hun betrokkenheid bij de vereniging als geheel. De visie van de vereniging om topsport te combineren met breedtesport maakt Hellas tot een unieke plek, waar iedereen welkom is en zich thuis voelt.

Natuurlijk mogen we ook de derby’s niet vergeten, die altijd een hoogtepunt waren. Bianca vindt het leuk om te zien hoe jong en oud samenkomen om de teams aan te moedigen, gevolgd door gezelligheid in de clubtent. Deze evenementen versterken de vriendschappen binnen Hellas.

Bianca benadrukt dat het unieke karakter van Hellas als een warme familievereniging voelt, waar sport en gezelligheid hand in hand gaan. Terwijl Bianca haar functie na dit seizoen formeel neerlegt, blijft ze een “Helleen” in hart en ziel. Ze gaat er vanuit dat er een stijgende lijn wordt voortgezet door de toegewijde leden van de club. Hellas verdient een voorzitter die de unieke geest van de vereniging kan voortzetten.

Laten we afscheid nemen van Bianca met een staande ovatie voor haar bijdrage aan Handbalvereniging Hellas. Zij stond op in de tijd dat er niemand was, heeft ons door de corona tijd heen gesleept, en daarna weer opgebouwd. We zijn ook blij met alles wat zij heeft gedaan voor onze vereniging.

Er zijn nog wat stappen te zetten om Hellas naar een hoger niveau te tillen. En wil jij die uitdaging aan gaan met de rest van het bestuur? Meld je dan via een van de bestuursleden, of mail naar secretariaat@hellashandbal.nl

HELLAS ONDANKS NEDERLAAG TOCH TEVREDEN NA ZWAAR SEIZOEN
HELLASCOACH RIJKENS: ‘HADDEN MEER VERDIEND’