HELLAS ONDANKS NEDERLAAG TOCH TEVREDEN NA ZWAAR SEIZOEN

Hellas-coach Richard Rijkens moest met een gehavend team afreizen naar Panningen voor het laatste duel met Opleidingsteam Bevo. Na de 27-22 ruststand werd het 41-29, maar er waren voldoende verzachtende omstandigheden aan te wijzen voor de ruime nederlaag.

Rijkens: ,,Wij hadden met het tweede team nog kans om zelfstandig handhaving af te dwingen. Om die reden deed iedereen die we konden inzetten met het tweede mee. Dat betekende helaas wel, dat wij met maar zeven veldspelers en twee keepers moesten aantreden in Panningen. Van die negen mensen waren er ook nog eens vijf die rechtsreeks van het jeugdkamp afkwamen. Dus helemaal fit begonnen we niet aan onze laatste partij. Die stond meer in het teken van mentale weerbaarheid en fit blijven.”

Vanwege die krappe bezetting moest Hellas het vooral hebben van een optimale instelling. Rijkens: ,,Deze opdracht om er vol voor te gaan, heeft de ploeg goed opgepakt. Die negen spelers hebben laten zien, dat ze dit seizoen niet alleen op handbalgebied stappen hebben gezet, maar ook in hun mentale ontwikkeling. Wij hadden niet veel geluk met de scheidsrechters, maar de groep realiseerde zich dat ze zelf te veel technische fouten hebben gemaakt. Niet te veel op de scheidsrechters letten, luidde de opdracht.”

ZWAAR SEIZOEN

Voor Rijkens en zijn mannen was het belangrijk, dat zij heel waren gebleven.

Van 5-5 ging de thuisclub naar 14-7 en vervolgens naar 21-14 bij de rust. Die marge kon niet meer worden overbrugd, waardoor de eindstand bij 41-29 nog hoog opliep.

Positief was de terugkeer van Jesse van der Linden, die een strafworp feilloos benutte.

Joey van Dalen en Olivier Beltman schoten beiden 8x raak en Yannick van Zundert was met 5 doelpunten trefzeker.

Rijkens keek ondanks de nederlaag toch tevreden terug op het zware seizoen. ,,We hebben met 22 spelers 60 wedstrijden gespeeld in heren 1 en 2 en veel spelers hebben ook nog moeten dubbelen. Dat was een zware belasting. Toch zijn we nog mooi zevende geworden. Om die reden ben ik super trots op al die gasten. Nu even een welverdiende vakantie en eind mei weer starten met de voorbereiding.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Jonge Talenten van Hellas: Passie voor handbal en grote dromen