Jonge Talenten van Hellas: Passie voor handbal en grote dromen

Bij Hellas zijn we trots op al onze leden. We hebben een geweldige groepen jeugdspelers en we streven er met de trainers naar om hen allemaal zo goed mogelijk te begeleiden en te ondersteunen. Samen hopen we stappen te zetten in hun ontwikkeling en hun talenten optimaal te benutten.

Twee jonge spelers, Mats en Timo zijn geselecteerd voor Oranje U17, en daar zijn wij super trots op! Op 15-jarige leeftijd hebben ze al mooie stappen gezet en hun passie voor de sport is aanstekelijk. Daarom hebben we een kort interview met beide gehouden.

Timo Dekker

Timo, ook 15 jaar oud, houdt van handbal omdat het in zijn familie zit. Zijn opa en vader waren vroeger ook actief in handbal. Timo begon al op zijn 5e bij Hellas te spelen en heeft de laatste anderhalf jaar als vaste keeper laten zien wat hij kan. Hij richt zich vooral op het verbeteren van zijn keepersvaardigheden.

Met 7 trainingen per week, inclusief krachttraining en zaaltraining, wil Timo uiteindelijk de beste keeper ter wereld worden. Zijn grote droom is om voor Barcelona te spelen, een club die bekend staat om zijn handbalteams. Timo wordt gesteund door zijn familie en trainers bij Hellas, die hem helpen zijn doelen te bereiken.

Voor wedstrijden heeft Timo verschillende rituelen, zoals het aanraken van de doelpalen en lat voor geluk. Hij bespreekt ook strategieën met zijn ouders om zijn prestaties te verbeteren. Timo’s vastberadenheid is belangrijk om gefocust te blijven, ook al gaat het even niet lekker. Dan is de volgende bal weer voor hem! Timo is vastbesloten is om zijn dromen waar te maken en wij wensen.

Mats Hulspas

Mats is een fanatieke handballer die al van jongs af aan handbalt. Zijn familie heeft handbal altijd hoog in het vaandel gehad, met een moeder die bij Hermes speelde en nu heeft hij een broer en twee neven in de herenselectie bij Hellas. Al 12 jaar lang speelt Mats met veel plezier voor Hellas en heeft hij daar al veel mooie momenten beleefd.

Door zijn recente selectie is Mats extra gemotiveerd om nog meer stappen te zetten in het handbal. Hij traint 8 keer per week en streeft ernaar om als handballer te groeien. Zijn droom is om ooit in het buitenland te spelen voor grote clubs zoals Kiel, Magdeburg en Paris Saint Germain.

Op wedstrijddagen blijft Mats rustig en gefocust. Hij heeft een vaste routine waarbij hij zijn haren even goed doet voordat hij begint met de warming-up. Mats kijkt vol vertrouwen naar de toekomst, in de hoop zich verder te ontwikkelen als handballer en zijn plezier voor de sport te behouden.

EINDRAPPORT 2023/2024 EREDIVISIE DEN HAAG/WESTLAND
HELLAS ONDANKS NEDERLAAG TOCH TEVREDEN NA ZWAAR SEIZOEN