Collecte Jantje Beton: Voor senioren, A-jeugd en vrijwilligers

Eind 2010 heeft het bestuur van Hellas met de aanwezige leden in een extra ledenvergadering afgesproken dat we een aantal acties met zijn allen gaan doen. Waarom? Omdat we het geld hard nodig hebben om lekker te kunnen handballen! Een van die acties is de Jantje Beton collecte. Hellas (Niek Wissink, Jacqueline van Kampen, Marcel van der Klaauw en Linda Tuik) organiseert dit voor de 43e keer, sinds 1971. Jantje Beton besteedt de opbrengst o.a. aan veilige en eigentijdse speelvoorzieningen (speelplaatsen, kinderboerderijen, speeltuinen, peuterspeelzalen enz). Verder de bouw en verbouw van accommodaties (o.a.clubhuizen), vakantiemogelijkheden voor kinderen (Jantje Beton Vakantiekampen) enz.  De helft van de opbrengst min een zeer gering bedrag aan kosten gaat naar Hellas! Wij krijgen dat bedrag t.z.t. teruggestort. Koningin Beatrix heeft trouwens het beeldje van Jantje Beton gemaakt dat in Madurodam staat! Wij horen pas vrijdagavond 1 maart welke van de door ons aangevraagde wijken aan Hellas zijn toegewezen. Vorig jaar hadden we 7 prima wijken en 2 wat minder goede. Vergeleken met andere groepen (90% v.d. groepen is van de scouting) mogen we tevreden zijn. Hier een aantal aandachtspunten: Probeer om ongeveer 17.45 uur op het verzamelpunt aanwezig te zijn zodat we zo snel mogelijk kunnen vertrekken, hoe eerder we beginnen met collecteren hoe eerder we klaar zijn! Zorg er voor dat je een legitimatiebewijs bij je hebt, dat is verplicht! Verder krijg je een door de politie gestempelde legitimatiekaart van Jantje Beton. Het probleem is wel dat wij niet precies weten hoeveel Hellenen er komen, wij hebben maar gegokt. Verder krijg je uiteraard een collectebus en plakkertjes, die je alleen maar hoeft te geven als de mensen daarom vragen. Na afloop moeten wij de collectebussen, de legitimatiekaarten + de plastic hoes terug hebben, anders kost dit Hellas geld. Het collecteren duurt maximaal 2 uur (uiterlijk tot 20.00 uur) en het is maar 1x per jaar. Wij weten dat jullie het druk hebben met school, handballen enz., maar wij zullen de overlast voor jullie tot een minimum beperken. Geef dit s.v.p. ook door aan je teamgenoten. En als je het helemaal niet zit zitten (een aantal Hellenen vindt het wel erg leuk), denk dan aan een spreuk op het Indisch monument in Den Haag: De geest overwint! P.s: Vergeet niet handschoenen mee te nemen!

HELLAS KLAAR VOOR DE STREEKDERBY
Nieuwe leeftijdsindeling jeugd NHV seizoen 2013-2014