HANDBALMANNEN HELLAS KAMPEN MET KEEPERSPROBLEEM

Den Haag – De handbalmannen van Hellas kampen met een acuut keepersprobleem. De komst van Maarten-Jan de Koning leek het probleem op te lossen. Maar de doelman, die zou overkomen van het gedegradeerde HARO, kan vanwege een andere baan niet vier keer in de week trainen. Reden voor de nieuwe hoofdtrainer Neso Saponjic uit te kijken naar een andere sluitpost.

Hellas promoveerde aan het einde van het voorbije seizoen naar de eredivisie. Groot was de euforie in het Haagse kamp. Toch raakte Hellas de beide keepers kwijt. Het grote talent Bart Ravensbergen werd aangetrokken door het Limburgse BEVO en collega Stefan Stapper keerde terug naar zijn oude club WHC. De komst van De Koning leek uitkomst te brengen.

,,Maar ik heb begrepen, dat hij niet het volledige trainingsprogramma kan volgen bij ons. En dat is toch een vereiste,” aldus de nieuwe hoofdcoach Neso Saponjic die het roer overnam van oefenmeester Nico Stet. ,,De hele ploeg traint vier keer in de week, inclusief krachttraining. Ik wil daarop geen uitzondering maken. Je krijgt altijd scheve gezichten als een speler minder hoeft te trainen. Ik hecht aan het collectief en prestaties leveren, betekent ook met zijn allen trainen”, is Saponjic consequent in zijn aanpak.

Hellas heeft op diverse fronten geprobeerd een keeper van eredivisieniveau los te weken. Saponjic: ,,Zonder succes tot nu toe. We hebben een aantal kandidaten gepolst, maar door omstandigheden kunnen zij ook geen vier keer trainen of ze hebben al toegezegd bij hun huidige club. We hebben nog wat ijzers in het vuur, maar als er een talentrijke keeper is die in de eredivisie wil spelen, dan houden we ons aanbevolen.”

Naast Ravensbergen, die onlangs nog schitterde op het WK met Jong Oranje, en Stapper is ook schutter Stefan Coster vertrokken. ,,Verder hebben we de ploeg in tact kunnen houden. We hebben talent Youri Verschut van EHC erbij gekregen en laten jeugdspelers doorstromen naar de selectie. Het wordt een zwaar seizoen in de eredivisie, maar we hebben er zin in.”

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

HELLAS STRIKT KEEPER JEROEN VAN ‘T HART