Handbalshow van Hagenaars verrast Hurry Up

HELLAS FORCEERT DERDE DUEL

Het is de handballers van Hellas gelukt een derde wedstrijd af te dwingen in de strijd om promotie naar de BENE-League. Na de uitnederlaag tegen Hurry-Up won het team van coach Hans van Dijk met 31-27 het tweede duel. De beslissende partij is 20 april in Zwartemeer.

Verbijstering, ongeloof, extase. Alle emoties kwamen na afloop van het spectaculaire duel voorbij. Wat niemand had verwacht, gebeurde dan toch. Hellas overtrof zichzelf en speelde het aangeslagen Hurry-Up met wervelende combinaties naar een kansloze nederlaag. Spelers en supporters vlogen elkaar na afloop juichend in de armen. Alsof zojuist de promotie naar de BENE-League al was zeker gesteld.

Zover is het nog niet, maar de Hellenen namen op imponerende wijze afscheid van het thuispubliek. Het zou Hellas tekort doen te zeggen, dat Hurry-Up niet goed speelde. De Drenten waren niet in vorm en leken te lijden aan de ergste vorm van onderschatting. De complimenten gingen naar Hellas, dat aantoonde over veel kwaliteit te beschikken.

,,Daarom is het ook zo jammer, dat we uit elkaar vallen”, vond routinier Ubbo Starrenburg, die de club na tien seizoenen wél trouw blijft. ,,Dat onze talenten naar de topclubs gaan, was geen verrassing. Het vertrek van Hans van Dijk kwam onverwacht. We waren als spelersgroep graag met hem doorgegaan. We hebben vandaag laten zien, dat we over een sterk team beschikken.”

VERDIEND

Ook de uitblinkende doelman Paul Vis genoot met volle teugen van de even onverwachte als verdiende overwinning. ,,Als we tegen Houten zó hadden gespeeld, waren wij naar de BENE-League gepromoveerd. Maar toen hadden we net een off-day. Dit maakt veel goed. Nu nog een keer vlammen in Zwartemeer”, aldus de Westlander die met formidabele reddingen de Drentse schutters tot wanhoop dreef.

Hoekspeler Troy Oranje, die knap vijf keer scoorde voordat hij geblesseerd raakte: ,,Niemand had dit verwacht. Hier zal handballend Nederland van opkijken. Iedereen dacht dat het in twee wedstrijden beslist zou zijn. Hurry-Up was de grote favoriet en daar hebben wij toch mooi mee afgerekend.”

SUPERPRESTATIE

Jongeling Donny Vink is niet zo snel geëmotioneerd, maar ook hij glunderde: ,,Wat een wedstrijd. Vanwege blessures kon ik niet voluit spelen en bleef ik een tijdje op de bank. Ook daar heb ik genoten. Een superprestatie.”

Na de 15-11 ruststand bestond bij de Haagse aanhang de angst dat Hurry-Up, gelouterd in de BENE-League, na de pauze orde op zaken zou stellen. Maar Hellas hield de druk erop en dat leidde tot voordelige marges van 20-14, 24-16 en 27-20. Even dreigde er zand in de geoliede machine te komen bij 29-25, maar Hellas bleef kalm en speelde als een volleerde topploeg de partij knap uit. Coach Hans van Dijk: ,,Klasse wat die gasten hebben gepresteerd. De beste wedstrijd. Trots overheerst, dat ik op deze manier afscheid kan nemen van een geweldige groep.”

Doelpunten: Robin Nagtegaal (9), Pepijn Michielsen (7), Troy Oranje (5), Pim van Starrenburg (3), Donny Vink (2), Ubbo Starrenburg (2), Loek van Bergen (2) en Glenn Lefel.

AD SPORT/PETER LOTMAN

STERKHOUDERS NAAR TOPCLUBS

De laatste thuiswedstrijd van Hellas stond in het teken van afscheid. Trainer/coach Hans van Dijk maakt de overstap naar BENE-Leagueclub Volendam. Rechterhoekspeler Robin Nagtegaal, zaterdag man-of-the-match, volgt zijn leermeester. Opbouwspeler Pepijn Michielsen en linkerhoekspeler Donny Vink maken de overstap naar landskampioen Aalsmeer. Doelman Paul Vis keert terug naar zijn oude club Quintus, waar zijn tweelingbroer Rob is benoemd tot trainer/coach. Hellas speelt 20 april nog éénmaal in de succesvolle samenstelling tegen Hurry-Up met als inzet een plaats in de BENE-League.

Anneke van Zanen beoogd voorzitter NOC*NSF
Hellas hoopt op een stunt tegen sterk Hurry Up