Hellas hoopt op een stunt tegen sterk Hurry Up

Den Haag – De kans dat de handballers van Hellas alsnog de BENE-League bereiken, is na de ruime uitnederlaag (32-24) tegen Hurry-Up minimaal. Dat realiseert ook routinier Ubbo Starrenburg (27) zich met de thuiswedstrijd zaterdag voor de boeg. ,,Maar we willen het seizoen mooi afsluiten en gaan voor een stunt.”

Ook als het niet lukt, kunnen de Hellenen terugkijken op een geslaagd seizoen. Lang waren zij in de race voor de titel in de eredivisie en daarmee rechtstreekse promotie naar de BENE-League. In de directe confrontatie moesten zij Houten voor laten gaan.

Starrenburg: ,,Wij kenden een sterke eerste seizoenshelft en een mindere tweede. Houten is terecht eerste geworden. Op die tweede positie kunnen we trots zijn. De wedstrijd tegen Hurry-Up is onze laatste kans én het toetje om het seizoen goed af te sluiten.”

STERKE BAND

Of ze bij Hellas echt zitten te wachten op die promotie is zeer de vraag. Een handvol sterkhouders vertrekt naar de topclubs en ook coach Hans van Dijk zoekt zijn heil in Volendam.

Starrenburg: ,,Jammer, dat die gasten weggaan, maar dat ze hogerop willen is wel begrijpelijk. Dat gunnen we ze ook.”

Zelf heeft Starrenburg besloten er nog een jaar aan vast te knopen. ,,Dat wordt mijn elfde seizoen in het eerste team samen met mijn maatje Loek van Bergen en Henegouwen. Ik heb nooit overwogen weg te gaan. De band met Hellas is zó groot.”

De linkshandige opbouwspeler gaat dus voor een extra seizoen in de eredivisie.

De Hagenaar: ,,Maar eerst zaterdag nog zorgen voor een mooie, laatste wedstrijd van deze competitie tegen Hurry-Up. Zij zijn favoriet en die rol zullen ze ook wel waarmaken. Gelet op de eerste wedstrijd verwacht ik eerlijk gezegd, dat zij weer aan de goede kant van de score zullen staan. Het verschil tussen eredivisie en BENE-League is duidelijk zichtbaar in dit soort wedstrijden. Toch zullen wij er alles aan doen er een mooie wedstrijd van te maken.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Handbalshow van Hagenaars verrast Hurry Up