HELLAS ONTSLAAT TRAINER FRED MICHIELSEN

Den Haag – De handbalvereniging Hellas heeft met onmiddellijke ingang de samenwerking beëindigd met trainer/coach Fred Michielsen. De zware thuisnederlaag van afgelopen zaterdag teen V&L was de bekende druppel na een reeks slechte resultaten. Hellas-icoon Nico Stet neemt tot het einde van het seizoen de technische leiding op zich.

Stet wordt daarin ondersteund door de huidige assistent-trainer en coach van het opleidingsteam, Bas Agterberg. Michielsen begon twee seizoenen geleden samen met Erik van der Wel aan de klus bij Hellas dat toen nog meedraaide in de top van de eredivisie. Na een half jaar liep die samenwerking stuk en hield Van der Wel het voor gezien. Michielsen kreeg vanaf januari 2013 de verantwoordelijkheid als hoofdtrainer met Agterberg als assistent. Een jaar later moet ook Michielsen, die eerder actief was bij Internos in Etten-Leur en Nieuwegein, het veld ruimen.

Voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg: ,,Het kon zo niet langer. Het vertrouwen tussen hem en de groep was zoek. De prestaties werden met de week slechter. We belandden in de degradatiepoule in plaats van de kampioensgroep waarop we hadden gerekend. We hadden het seizoen graag afgemaakt met Fred, maar dat zou niet verstandig zijn geweest.”

Vorige week na de moeizame zege op het puntloze Aalsmeer had Michielsen nog de indruk dat hij kon doorgaan en ook volgend seizoen hoofdtrainer zou zijn. ,,Ik ga graag door. Heb het bij Hellas naar mijn zin. We hebben veel pech gehad met blessures. Ik maak het karwei gewoon af.”

Helleen Nico Stet is de meest logische stap op dit moment. Hij boekte in het verleden veel successen (landstitel en beker) en bracht al eerder zowel de vrouwen als de mannen na een slechte periode terug naar de eredivisie. Van Zanen-Nieberg: ,,Stet is voorlopig interim. Voor volgend seizoen gaan we kijken naar een definitieve oplossing.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Bas Agterberg stopt bij DS-selectie