HELLAS TEVREDEN ONDANKS NEDERLAAG

Goed nieuws kwam er vanuit Hellas met de verlenging van het contract van trainer/coach Richard Rijkens. De klik tussen de oefenmeester en de groep is uitstekend. Voldoende reden om samen door te gaan op de ingeslagen weg. Rijkens gaat zich ook bezig houden met het jeugdprogramma bij de Haagse club. Kortom: vrolijke gezichten bij Hellas, al werd het vooruit gespeelde duel met Arnhem verloren: 27-33.

Ondanks een lijstje met geblesseerde en zieke spelers maakte de thuisclub er een vermakelijke partij van. De inzet en werklust waren voorbeeldig. Het probleem zat vooral in de vele afspeelfouten in het begin, waardoor Arnhem in de snelle tegenaanval er steeds gevaarlijk kon uitkomen. Vooral de rappe en balvaardige Sofiane Rhouma was nauwelijks af te stoppen. Met flitsende schoten vanuit de hoek en subtiele lobjes was hij een van de uitblinkers.

Ook brak het bij Hellas op, dat er te weinig schutters vanuit de tweede lijn zijn die voor voldoende gevaar kunnen zorgen. Dat zal volgend seizoen met de terugkeer van Martijn Poot een stuk beter gaan.

Olivier Beltman, Joey van Dalen en Vito Kloots speelden prima en scoorden wel regelmatig, maar het was te weinig om gelijke tred te houden met de Arnhemmers.

Doelman Storm Bolman bleef ziek op de tribune, maar zijn vervanger Caspar Hovingh keepte een voortreffelijke partij. Vooral de serie schoten die hij in de eerste helft stopte van de toch altijd trefzekere Thijs Geurts waren van grote klasse.

Halverwege de tweede helft mocht ook het jeugdig talent Hendrik Pantel nog zijn opwachting maken en hij smaakte het genoegen een strafworp van Sofiane Rhouma te stoppen.

Tevreden kon coach Rijkens ook zijn over de jongelingen Alessandro Gandini, die zijn debuut maakte, en Max Horst.

Na dertig minuten stond een voor Hellas prima 14-16 stand op het scorebord. In het tweede half uur leek de thuisclub even aan te haken bij 24-26, maar een slotoffensief van de Arnhemmers betekende toch de 27-33 nederlaag.

Doelpunten Hellas: Olivier Beltman (6), Joey van Dalen (6), Vito Kloots (4) Luke Naylor (3), Thomas Beltman (3), Youri Dompeling (2), Yannick van Zundert (2) en Max Horst (1).

Bij Arnhem waren Sofiane Rhouma met 9, Thijs Geurts met 4 en Peter Schoenaker met 4 doelpunten de beste schutters

Vanaf 1 mei betaald parkeren in de Vogelwijk!
HELLAS VERSLIKT ZICH