Hellas verspeelt een punt tegen E&O

HELLAS verspeelde thuis een kostbaar punt tegen E&O: 27-27. Met nog drie minuten op de klok beschikten de Hellenen nog over een 27-24 voorsprong. De time-out van coach Richard Rijkens was bedoeld om zijn spelers te instrueren hoe zij die resterende tijd moesten uitspelen. ,,Maar”, verklaart Rijkens, ,,helaas laten we dan zien waar we op dit moment staan in onze ontwikkeling. Te weinig ervaring waardoor er technische fouten worden gemaakt en er te vroeg wordt afgerond. Dat zorgde ervoor, dat we in de laatste tien seconden nog een penalty tegen kregen. Die wordt wél gestopt, maar de rebound is voor E&O en die scoren dan ook nog.”

Een nóg grotere tegenvaller voor Hellas was de blessure van spelmaker Kevin Pronk. Rijkens: ,,Dat kan wel een paar weken duren. Voor een team in opbouw is het heel vervelend om één van de dragende spelers te moeten missen. Daardoor was het in het begin van de wedstrijd onwennig en moesten wij zoeken naar een goede balans in de opstelling.”

Ondanks het gemis van Pronk kwam Hellas toch op een 7-3 voorsprong. Via 10-10 werd het onnodig 11-12 bij de rust. Vooral in aanvallend opzicht verliepen de combinaties te stroef.

Rijkens: ,,Er was te weinig druk van de buitenopbouwers, waardoor de hoeken op een eiland kwamen te staan en de midopbouwer te veel alleen moest doen. Na de rust pakten we dat beter op en dat resulteerde in 17-17. Daarna hadden we een sterke periode en kwamen we op 27-24. Maar dat liep daarna dus niet goed af. Maar de ploeg mag trots zijn op de veerkracht die is getoond. Door dit soort wedstrijden te spelen wordt er ervaring opgebouwd die zo noodzakelijk is.”

Pim van Drimmelen speelde verdedigend een sterke wedstrijd. Olivier Beltman was aanvallend op dreef en scoorde 12x. Keeper Storm Bolman schoot er twee binnen, net zo veel als Youri Dompeling, Michael Pronk en Thierry van Zundert.

AD SPORT/PETER LOTMAN

TRAINER JORIS WITJENS PER DIRECT GESTOPT BIJ HELLAS
Allemaal klaar... handballen maar! Het nieuwe seizoen is geopend