TRAINER JORIS WITJENS PER DIRECT GESTOPT BIJ HELLAS

Joris Witjens heeft wegens privéomstandigheden per direct zijn werkzaamheden als trainer en coach van de mannenselectie van Hellas beëindigd. Vorig seizoen vormde Witjens samen met Björn Budding en Maura Visser het succesvolle technische driemanschap bij Hellas. Na het stoppen van de laatste twee ging hij deze competitie verder met de nieuw aangetrokken Richard Rijkens.

Witjens is open over de reden die uiteindelijk tot de moeilijke beslissing heeft geleid.

,,De laatste weken ben ik tegen een muur aan gelopen wat de geestelijke belastbaarheid betreft. Ik had het sinds de zomer al veel drukker. Met mijn baan als teamleider op het Maris College Bohemen. Met mijn lieve vrouw en twee fijne kinderen, voor wie ik lichamelijk en geestelijk volledig beschikbaar wil zijn. En dan nog het intensieve handbal erbijmet de trainingen en de coaching. Dat ging allemaal niet meer. Ik moest terug in mijn tijdsbesteding om de rust in mijn hoofd terug te krijgen.”

Het spijt de naar perfectie strevende Witjens, dat hij moet stoppen. ,,Ik ben er twee jaar geleden mee begonnen als nood om mijn club Hellas te helpen. Het is dan jammer, dat ik nu collega Richard Rijkens, de staf en de spelersgroep in de steek moet laten. Juist omdat we ook dit jaar weer voortvarend bezig waren. Maar ik moet nu voor mezelf kiezen om me te beschermen.”

Hellas betreurt het vertrek van Witjens, maar heeft begrip voor zijn beslissing. ,,Een goede gezondheid gaat boven alles.”

In overleg met de staf gaat de sectie topsport op zoek naar een vervanger die samen met Richard Rijkens het seizoen kan afmaken.

AD SPORT/PETER LOTMAN

KNAP HERSTEL HELLAS
Hellas verspeelt een punt tegen E&O