KNAP HERSTEL HELLAS

Hellas leek via 14-11 en 17-13 bij de rust een nederlaag te gaan lijden bij Feyenoord in Rotterdam. Na een tactische omzetting in de rust door coach Richard Rijkens kon Hellas terugkomen in de wedstrijd. Nieuweling Joey van Dalen, afkomstig van opponent Feyenoord, werd meer in stelling gebracht en hij speelde vervolgens zowel aanvallend als verdedigend een voortreffelijke wedstrijd. Ook keeper Storm Bolman was weer, zoals altijd, geweldig op dreef. Vito Klootskon terugkijken op een prima invalbeurt met passeeracties, trefzekere schoten en verdedigend sterk.

Ook vol lof was Rijkens over Olivier Beltman: ,,Vorige week was hij met twaalf doelpunten heel belangrijk en tegen Feyenoord was hij de drijvende kracht in de verdediging. Bovendien zette hij zestig minuten de lijnen uit. Hij bleef het team sturen naar wat er nodig was.”

Hellas kon de wedstrijd zakelijk uitspelen tot de 29-31 eindstand en dat was na de achterstand bij de rust een uitstekende prestatie. Het toonde eens te meer de veerkracht van de Hellenen.

Doelpunten: Joey van Dalen (12), Thomas Beltman (5), Olivier Beltman (4), Thierry van Zundert (4), Michael Pronk (3) en Vito Kloots (3).

HELLAS IN OPBOUW KAN STEUNEN OP KEEPER STORM BOLMAN
TRAINER JORIS WITJENS PER DIRECT GESTOPT BIJ HELLAS