Keeper Rob Goudriaan van Hellas naar Volendam

Hellas raakt na Troy Oranje ook doelman Rob Goudriaan kwijt. De talentrijke goalie heeft een contract getekend bij BENE-Leagueclub Volendam. Een belangrijke stap voor Goudriaan, die bij de topclub de voormalige Hellastrainer Hans van Dijk en ex-ploeggenoot Robin Nagtegaal weer tegenkomt.

De 19-jarige keeper hoopt volgende maand zijn VWO af te ronden en zal dan huisvesting krjjgen in Volendam of Amsterdam. ,,Ik ga Communicatie en Informatiewetenschappen studeren aan de VU in Amsterdam.”

Hij stopt met de Handbal Academie waar hij bijna twee jaar deel van uitmaakte. De Jong Oranje international : ,,Ik ga fulltime aan de slag bij Volendam. Dat is het beste voor mij.”

Goudriaan hoopt dat hij bij Volendam keeperstraining gaat krijgen van de legendarisch Gerrie Eijlers. Samen met Dennis Schellekens zal hij inzetbaar zijn voor de hoofdmacht, maar realiseert zich dat hij wellicht ook uren moeten maken in het opleidingsteam. ,,Het is misschien een gewaagde stap op zo’n jonge leeftijd”, vindt hij zelf. ,,Maar ik wil het gewoon proberen. Ooit wil ik naar een buitenlandse competitie. Bij Volendam kan ik tot die tijd heel veel leren.”

TELEURSTELLINGEN

De Hagenaar weet waarin hij zich vooral moet verbeteren. Over zijn keeperskwaliteiten bestaat geen twijfel. ,,Ik kan slecht omgaan met teleurstellingen. Dan gaat het malen in mijn hoofd. Bij Volendam kan dat niet, want als ik daar word ingezet moet ik meteen presteren. Dat is dus een onderdeel waar ik met de trainers hard aan ga werken. Hans van Dijk is een echte verbinder, een teambuilder. Hij kan mij daarbij helpen om vooral mentaal sterker te worden.”

Bij Volendam verwacht Rob Goudriaan dus zijn onmiskenbare talent te kunnen omzetten in prestaties. ,,Ik heb een fantastische tijd gehad bij Hellas. Ik ben ongeveer vijf jaar geleden van ROAH in Waddinxveen overgekomen. Ik had mij geen betere jeugdopleiding kunnen voorstellen. Veel geleerd van Neso Saponjic, Justin Pronk, Bart Uijtdebroek, Arold Holman en vele anderen. Misschien is dit een jaar te vroeg, maar ik moet het nu gaan waarmaken.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

HELLAS GEEFT NIEUWE IMPULS AAN VROUWENTAK