Op de man af: René de Knegt

Geboren: 10 maart 1996.

Woonplaats: Zoetermeer.

Sport: Handbal.

Beroep/studie: Verkoop Big L jeans Zoetermeer en als studie Small Business and Retail Management.

Relatie: Geen.

Familie die handbalt: Mijn broer Nick keept bij Quintus in de BENE-League. Wij hebben vorig jaar bewust die keuze gemaakt. Ik ben bij Hellas gebleven en hij is naar Quintus overgestapt. Zo kunnen we allebei veel speelminuten maken.

Clubs: Begonnen bij Gemini in Zoetermeer en omdat ik hogerop wilde, naar Hellas in Den Haag gegaan.

Positie in team: Keeper.

Successen: Alle keren dat we ons in de eredivisie hebben gehandhaafd. Verder het winnen van het bekende Aalsmeertoernooi.

Mooiste moment: De beslissende wedstrijden tegen HARO uit Rotterdam waarmee wij ons na spannende duels handhaafden in de eredivisie. Zenuwslopend was dat.

Dieptepunt: Het moment dat ik een gebroken botje in mijn hand opliep in de finale van het Aalsmeertoernooi. Daardoor was ik een lange tijd uit de roulatie. Vreselijk was dat toekijken vanaf de kant.

Beste trainer: Dat is voor mij onbetwist Neso Saponjic. Tot dit seizoen was hij de trainer bij Hellas. Enorm gedreven en veel van hem geleerd, ook wat wedstrijdmentaliteit betreft.

Favoriete handballer: Thierry Omeyer. Hij schittert ook nu weer op het WK in Frankrijk in de nationale ploeg. Die man is al veertig jaar en keept nog steeds de sterren van de hemel. Een groot voorbeeld.

Ambitie: Ik wil ooit in de Champions League spelen met Bundesligaclub THW Kiel. Dat is mijn grote droom en daar werk ik echt keihard voor.

Bijgeloof: Te veel…

Hobby’s: Jeans ontwerpen en customizen. En ik hou van fietsen.

Tv-programma/Film/Serie: Elementary en Wie is de Mol?

Auto: Jaguar Mark 1.

Favoriete eten/drinken: Kip en Monster Energy.

Sterke eigenschappen: Ik kan goed een team aansturen, kan goed verkopen en heb veel doorzettingsvermogen.

Verbeterpunten: Ik kan mijn inlevingsvermogen nog verbeteren.

Nieuws dat je bezighoudt: Los van alle wereld problemen, volg ik de Duitse handbalcompetitie op de voet. Daar ligt mijn toekomst. En verder volg ik voor mijn studie de trends in de retail.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten 28/29 januari