Paul Vis: ‘Wij gaan met Hellas geschiedenis schrijven’

Den Haag – De handballers van Hellas hebben zaterdag de ultieme kans om alsnog ten koste van Hurry-Up de BENE-League te bereiken. Na een memorabele overwinning in de thuiswedstrijd dwongen zij een derde, beslissende, partij af in Zwartemeer. Doelman Paul Vis: ,,De druk ligt bij Hurry-Up.”

Het was een gedenkwaardige avond, twee weken geleden, aan de Laan van Poot. Na de uitnederlaag gaf vrijwel niemand nog een euro voor de kansen van Hellas in de return. Het team van coach Hans van Dijk steeg echter boven zichzelf uit en speelde de beste wedstrijd van het seizoen. Met een klinkende overwinning als beloning en dus een derde duel. De formidabel keepende Paul Vis was medeverantwoordelijk voor die prestatie.

De Westlander, nu nog in Haagse dienst: ,,Ik zie de wedstrijd zaterdag als een mogelijkheid het seizoen samen op een mooie manier af te sluiten. We hebben laten zien dat er mogelijkheden zijn. De druk bij Hurry-Up is enorm. Zij moeten laten zien, dat ze het verdienen in de BENE-League te blijven. Zij moeten en wij mogen. Wij willen alleen nog een goede pot voor onszelf neerzetten als afsluiting.”

ONTKNOPING

Het is een merkwaardige ontknoping van een succesvol seizoen. Trainer Van Dijk verlaat de Haagse club en vier basiskrachten zoeken hun heil bij topclubs. Ook Paul Vis keert terug naar zijn oude liefde Quintus. Als Hellas promoveert, keept hij niet in de BL maar bij Quintus in de eredivisie. Waarom dan toch die drang om te winnen?

Vis: ,,Ik ben nog steeds speler van Hellas en ga voor die club tot het uiterste. Als sporter op dit niveau streef je het hoogste na en wil je altijd winnen. Zaterdag dus ook. Hellas heeft de ambitie om de komende jaren door te stoten naar de BENE-League. Die kans doet zich eerder voor dan verwacht, dus laat het dan ook maar gebeuren. Goed voor het regiohandbal. Wij gaan met Hellas geschiedenis schrijven.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Hellas moet bouwen aan een nieuw team
Anneke van Zanen beoogd voorzitter NOC*NSF