QUINTUS OP ALLE ONDERDELEN OPPERMACHTIG

Kwintsheul – De confrontatie tussen de mannenteams van Quintus en Hellas mocht het predicaat eredivisieduel nauwelijks dragen. Quintus was zo oppermachtig, dat er van een wedstrijd geen sprake was. De Heulse ploeg won met 29-10 en dat was nog een zwakke afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Binnen tien minuten was het 7-1 en via 10-2 bij de rust 13-6. Het tweede half uur verliep desastreus voor Hellas. De thuisclub schakelde een tandje bij en toen bleken de Hagenaars qua balbehandeling, schoteffectiviteit, snelheid van handelen en fysieke kracht te kort te komen..

Beide teams beginnen zaterdag aan de play-down en treffen elkaar opnieuw aan de Laan van Poot. Voor Quintus zal handhaven geen probleem opleveren. De Westlandse ploeg hoort thuis in de kampioenspoule. Hellas zal het zwaar krijgen om van die laatste plaats af te komen en zich direct veilig te spelen.

Bij Quintus maakte vooral het jonge talent van de Handbal Academie, Tim Bottinga (6x), veel indruk met zijn acties. Ook Rens Reijgersberg, Ard Vollebregt en Niels van Lier (allen 5x raak) waren goed op schot. De sterk keepende Sven Hemmes kreeg een directe rode kaart vanwege een schoppende beweging. Bij Hellas onttrok Ubbo Starrenburg (4) zich enigszins aan de malaise.

PETER LOTMAN

Sponsordag Hellas: 14 juni