REGIOCLUBS DEN HAAG/WESTLAND OP RAPPORT

De competitie in de eredivisie bij de vrouwen en de mannen is klaar. Een goed moment om te evalueren hoe de regioclubs het hebben gedaan dit seizoen. We vroegen de betreffende trainers naar hun oordeel. Wat ging er goed en wat kan beter. En we geven een cijfer op het Eindrapport.

HELLAS (JORIS WITJENS)

De technische trojka Joris Witjens/Björn Budding/Maura Visser heeft met Hellas een prima prestatie geleverd door als tweede te eindigen. Nog vóór Quintus op basis van onderling resultaat. De staf en spelers bewezen dat met een goed doordacht plan een sterk team kan worden gesmeed. De Hagenaars speelden veel sterke partijen met veel schotkracht en op basis van een ijzersterke verdediging met een snelle omschakeling.  Het team kende veel kwaliteit op alle posities. Een sterk collectief.

Coach Witjens: ,,Wij hebben het maximale eruit gehaald. Vanaf de voorbereiding verliep de vorming van het team heel goed. De klik tussen staf en spelers was aanwezig. We hebben herkenbaar handbal gespeeld waarbij onze jonge spelers stappen hebben gemaakt. De tweede plaats is vooral gezien de verwachtingen meer dan uitstekend. Ook verdiend, gelet op de strijdlust, spelopvatting en de toewijding van het gehele team.”

Witjens gaf zijn team een 9 en het panel van deskundigen kwam uit op een 8. Een 8.5 is derhalve een mooi en dik verdiend cijfer.

CIJFER: 8.5

AD SPORT/PETER LOTMAN

RICHARD RIJKENS AAN DE SLAG BIJ MANNEN HELLAS
Kersentoernooi, doe jij ook mee?