Sterk Hellas blijft koploper

Aalsmeer – Er was vooraf door de handballers van Hellas nogal opgezien tegen het duel met het opleidingsteam van Aalsmeer. De Hagenaars leverden in de eredivisie echter een knappe prestatie door de uitwedstrijd met 29-33 te winnen.

Door dit resultaat blijft het team van coach Hans van Dijk koploper. ,, En daar willen we zo lang mogelijk blijven.”

Met Pepijn Michielsen als uitblinker en topscorer was het vooral een teamprestatie. Hellas moest tegen het sterke Aalsmeer alles uit de kast halen en op karakter trokken de Hellenen de verdiende overwinning over de streep.

Koploper WHC/Hercules ging in de eerste divisie onverwacht onderuit tegen het andere Aalsmeer. Bij de rust was het 13-10 voor de thuisploeg die vooral bestaat uit voormalige vedetten van de hoofdmacht.

De Hagenaars kwamen sterk terug tot 20-20 en pakten zelfs een 22-24 voorsprong. Door het missen van kansen en ondoordacht spel gaf het team van coach Makay de zege toch nog met 26-25 uit handen.

Tom Scheepmaker was met acht doelpunten de beste schutter. Mark Broers en Tim Vleeshouwer waren viermaal succesvol.

EHC verloor met 31-30 van GHV. Alleen keeper Rolf Wubben en Wessel de Rijk kregen van coach Voskuil een voldoende. ,,Verder was het te onstabiel.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Wedstrijden komend weekend