Troy Oranje: Duels met Quintus zijn altijd beladen

Troy Oranje,
foto: Jet van Bergen Henegouwen

AD SPORT / Peter Lotman – Er wordt al weken naar uitgekeken en de supporters van beide clubs raken er niet over uitgesproken. Zaterdag (21.00 uur, Kwintsheul ) staat na jaren weer de regioderby tussen Quintus en Hellas op de rol. Ook Troy Oranje, de turbo hoekspeler van Hellas, verheugt zich op de kraker.

Geen wedstrijd kent zó veel emoties als die tussen de twee rivalen uit Kwintsheul en Den Haag. Troy Oranje, afkomstig uit het Rotterdamse, heeft dat sinds zijn komst naar Hellas ook ervaren. “Altijd beladen duels. Het wordt dit keer ook weer een spannende wedstrijd met spectaculaire acties. Beide teams zijn nog niet goed op elkaar ingespeeld en daarom kan er van alles gebeuren. Quintus heeft meer ervaring vanuit de BENE-League en dat is een voordeel. Als wij als team goed blijven functioneren en ons koppie erbij houden, is het beslist mogelijk om van ze te winnen”, is de razendsnelle break-out loper van mening.

Los zand

Quintus opende met een ruime overwinning op mede-titelkandidaat Tachos in Waalwijk. Hellas ging verrassend onderuit tegen Opleidingsteam Aalsmeer. Oranje: “Een onbegrijpelijk slechte start van ons. Dat hadden we niet zien aankomen. We begonnen heel goed en dachten bij de rust met 20-16 dat het gespeeld was. Daarna maakten we veel individuele fouten en werd het los zand. Dat heeft ons genekt. Jammer, want totaal onnodig.”

Toch is er nog niets verloren, denkt de gymleraar en fitness-instructeur. “Wij kunnen nog steeds meedraaien om de bovenste plekken. Het is nog vroeg in het seizoen, dus we kunnen de nederlaag nog goedmaken. Het is belangrijk, dat de jonge gasten zich snel zeker gaan voelen bij ons in het team. Dan kunnen ze meer speelminuten krijgen en dat is voor de oudere spelers ook makkelijker. De kwaliteiten zijn er volop. Er is veel jong talent bij Hellas. Met wat meer zelfvertrouwen komt dat er binnenkort wel uit”, verwacht de 26-jarige routinier.

Hellas de morele winnaar
Onnodig verlies Hellas